Turul Spaniei va avea 18 etape în acest an. Organizatorii au anunţat că primele trei etape ale cursei, care ar fi trebuit să se desfăşoare în Olanda, nu vor fi înlocuite. Cea mai importantă competiţie ciclistă din lume, Turul Franţei, îşi va menţine datele de desfăşurare.
Turul Spaniei n-a mai pornit din Ţara Bascilor din 1961
Turul Spaniei din acest an va cuprinde 18 etape, prima dintre acestea urmând să se desfăşoare între oraşele basce Irun şi Eibar. La Vuelta se va încheia la Madrid, iar datele turului vor fi anunţate pe 5 mai.
Organizatorii au anunţat anterior anularea startului din Olanda al ediţiei din acest an, ca urmare a pandemiei de coronavirus.
A 75-a ediţie din La Vuelta urma să pornească din Utrecht, însă pandemia de Covid-19 i-a obligat pe organizatori să renunţe la idee.
Pentru prima oară de când Unipublic a preluat organizarea acestei competiţii, Turul Spaniei va începe în Ţara Bascilor, pentru prima oară după aproape cinci decenii, din 1961 încoace. Va fi şi prima oară din ultimii 35 de ani când turul va avea mai puţin de 21 de etape.
Ediţia 2020 a Turului Spaniei era prevăzută iniţial între 14 august şi 6 septembrie.
Turul Franţei îşi menţine noile date de desfăşurare
Turul ciclist al Franţei îşi menţine datele de desfăşurare, între 29 august şi 20 septembrie, după anunţul guvernului de la Paris de interzicere a tuturor manifestărilor sportive cu peste 5.000 de spectatori până în luna septembrie.
Potrivit Ministerului francez al Sportului, strategia de relaxare a măsurilor de izolare, anunţată marţi de premierul Edouard Philippe, „nu impune anularea turului”, spre deosebire de fotbal.
„Turul Franţei nu este pus în cauză. Nu vor fi mari evenimente până în septembrie, însă Turul va debuta pe 29 august şi vor putea exista ajustări”, au anunţat cei de la minister.
Organizatorii Turului Franţei au amânat cu două luni competiţia, după ce autorităţile au interzis orice eveniment până la 15 iulie. Desfăşurarea „Marii Bucle” a rămas în continuare dependentă de evoluţia situaţiei sanitare din ţară.
Rămân de rezolvat probleme precum prezenţa spectatorilor, forma cicliştilor, în absenţa altor competiţii, precum şi modul în care vor putea călători în Franţa rutierii veniţi din toate colţurile lumii.